Site pictogram Roermond Parochie Cluster

15 september: Feest O.L.V. van Rust in Herten

Ieder jaar vieren we in de Michaëlparochie op 15 september het feest van O.L.V. van Rust, ook wel O.L.V. van Smarten genoemd. Evenals in Heppeneert (B) kennen we in Herten de devotie tot O.L.V. van Rust.

We mogen O.L.V. van Rust dan ook beschouwen als tweede patroon van de H. Michaëlkerk, waardoor het feest voorrang krijgt op de zondagsliturgie en dus op zondag gevierd mag worden. Het grote beeld uit de Mariakapel zal voor deze gelegenheid op het priesterkoor staan tijdens de H. Mis van 10.00 uur.

Er is, zoals ieder jaar gebruikelijk, weer de mogelijkheid een bloemenhulde te brengen aan Maria. Donderdag 12 en vrijdag 13 september zullen er emmers met water in de Mariakapel van de H. Michaëlkerk staan; hierin kunt u gedurende de openingstijden van de kapel (10.00u. – 17.00u.) een bosje bloemen achterlaten. De bloemengroep zal er zorg voor dragen dat deze rondom het beeld op het priesterkoor worden gezet.

Mobiele versie afsluiten