Bisschop aanwezig bij vieringen Feest van Kerkwijding St. Christoffelkathedraal.

Op 3 september viert onze kathedraal het Feest van Kerkwijding. Met twee bijzondere vieringen wordt stilgestaan bij de 614e verjaardag van de Limburgse bisschopskerk.

Zondag 1 september vindt er om 11.30 uur een pontificale hoogmis plaats. Hoofdcelebrant tijdens deze eucharistieviering is onze nieuwe bisschop Mgr. van den Hout. De H. Mis wordt muzikaal opgeluisterd door het koor ‘Voces Aestatis’ onder leiding van dirigent Koen Vroemen. Om 16.00 uur vinden er reguliere vespers plaats in het hoogkoor.

Dinsdag 3 september vinden er om 17.00 uur vespers plaats, gezongen door de kanunniken van het Kathedraal Kapittel. Naast Mgr. van den Hout zullen hulpbisschop Mgr. de Jong en emeritus-bisschop Mgr. Wiertz bij deze vespers aanwezig zijn.

Al deze vieringen in de kathedraal zijn voor iedereen vrij toegankelijk. Aanwezigen kunnen tijdens de vespers van 3 september plaatsnemen in het schip van de kerk.